ÅPNINGSTIDER

MANDAG-FREDAG

Åpent i salene i 2.etg
før og etter timer på planen.
Se timeplan.

Release har resepsjon i 4. etg med Feelgood Kongsberg.

Styrkeavdelingen i 1. etg : 

Med nøkkelkort

 

mandag - fredag:

05:10 - 23:00

senteret stenger 24:00

 

lørdag & søndag:

08:00 - 21:00

senteret stenger 22:30

KONTAKT OSS

Linda Cecilie Hinrichsen

Daglig Leder og eier
BA i pedagogikk

Release dans og trening

Karsches gt 3
3616 Kongsberg

 

post@release-dance.no

Tlf: 920 39 853

Org.nr: 817 725 252

LIK OSS PÅ FACEBOOK

Lik Release på Facebook
og få med deg alle nyheter og oppdateringer som blir lagt ut!

www.facebook.com/releasekongsberg 

 

© 2015 Release. Utviklet av Ingrid Slettemoen og Wix.com

TIMEBESKRIVELSER

STREETDANCE FOR VOKSNE:
Her er det  koordinasjon og bevegelse som står i fokus. En morsom og effektiv time som bygges på koreografi hele klassen. 
Her får du virkelig brukt kroppen, koordinasjonen og musikken. 
 

 

POLE - STERK & SMIDIG
På denne timen vil du få inn god teknikk og smidighet frem til poledance timer. En god time å bygge seg opp på for styrke og bevegelighet - for å mestre poledance enda bedre.



 

 

MOR OG BARN/ GRAVID:
Ta med babyen eller den lille i magen, - og kom og tren! Denne timen er en fin måte å komme i gang på etter fødselen, eller å forbrede seg til fødsel og tiden etterpå.  Du får trent på dagtid uten å være avhengig av barnevakt og timen innheolder en fin balanse mellom  kondisjon- og styrketrening. Styrkeøvelser med barnet eller med barnet i magen som belastning gir fine opplevelser, og er morsomt både for stor og liten. Øvelsene har fokus på styrke og stabilisering av mage, rygg, skuldre og bekkenbunn. Barneskrik, amming og bleieskift er hjertelig velkommen på timen, for dette er en sosial og morsom treningsøkt for liten og stor. Tempo og lydnivå er tilpasset de minste deltagerne. Du kan begynne å trene fra ca seks uker etter fødsel og ha med barnet opp til ca ett års alder.
 

 

BREATH & RELAX:
Dette er timen for den som elsker YOGA og PILATES. Det er time som inneholde de beste teknikkene fra begge treningsformene. Mye styrke på core og rygg, samtidig får du en god dyp pust, og styrke tvers gjennom.



 

DANCEWORKOUT 
M/ STYRKE:

Dette er en time for deg som liker å svette til herlige rytmer og gi alt! Her får du alt fra salsa, afro, høypuls,samba, styrke etc. Full fart, morsomme trinn og fengende musikk! Her mixes forskjellige stilarter innen dans og trening, noe som gjør dette til en morsom treningsøkt. Passer for alle uansett danseerfaring.

PULS:

Dette er en enkel med hard aerobicklasse med eller uten hopp, og med flere repetisjoner. Fokuset ligger på å få opp pulset og klare å holde pulsen oppe gjennom hele timen! Det blir lagt inn enkel funksjonell styrke i timen mellom pulstoppene, og dette er en time som passer for alle men den skal være tung og effektiv!

 

 

TEASE DANCE:

Tease-dance er en forførende type dans der kvinnens sensualitet skal komme frem. Dette er en time for alle kvinner som ønsker å booste sin selvtillit og sex-appeal gjennom dans. Vi skal lære sexy koreografier, sensuelle bevegelser, ladystyling og floorwork til nydelig musikk. En litt utfordrende men unik time som vil gjøre at du starter helgen som en selvsikker og sexy kvinne. Timen passer for alle, uavhengig av tidligere danseerfaring

 

DANCESTEP:
På disse timene jobber vi hele timen med koreografi på stepkassene. 
Timen bygges opp av ulike trinn og avanseres utover i timen ogvidere i semesteret. En morsom time for deg som liker en utfordring!

 

 

FUNKSJONELL STYRKE:
Funksjonell trening kan defineres som trening med hensikt. Eller for å være mer eksakt, trening som er hensiktsmessig i forhold til å forbedre ulike funksjoner. For folk flest vil funksjonell trening innebære trening som vil være fornuftig med tanke på å forbedre bevegelser som er sentrale i hverdagslige aktiviteter. Eksempler på slike hverdagslige aktiviteter kan være alt fra å leke med barna, bære handleposer eller å løfte tungt i jobbsammenheng.

For en idrettsutøver vil funksjonell trening være trening som har til hensikt å hjelpe utøveren å mestre kravene som idretten stiller. Det kan være krav som å løpe fort, hoppe høyt og ha god balanse. Denne timen fokuserer altså på å gi deg mer styrke og energi for å mestre hverdagen.

 

DANCE FOR VOKSNE

Modernjazz, jazzdance og streetdance!
Dette er timer for de som har danset før, eller som alltid har hatt ett ønske om å lære. Timen inneholder oppvarming, teknikk, danserelatert styrke, og vi avslutter hver time med å jobbe med en koreografi. Timen er for alle som har en danseløve i seg.

 

PILATES

Er en form for fysisk trening med stabilitet og kroppskontroll som mål. men det handler ikke om å "pumpe" opp musklene. Fokus er statisk styrke, og at den indre støttemuskulaturen bygges opp fra bunnen av, slik at kroppen kan bæres på en korrekt måte..

Pilates utføres med rolige og skånsomme, men effektive øvelser. Øvelsene gjøres på en bestemt måte, ingenting overlates til tilfeldighetene. Under trening er utøveren hele tiden i bevegelse og stopper ikke opp i statiske posisjoner. Alt skjer i takt med rolig innpust og utpust.

BURLESQUE:
Burlesque er opprinnelig en betegnelse på en
grovkornet komedie, ofte et såkalt satyrspill.
I dag brukes ordet mest som adjektiv på norsk,  
mebetydningene «overdrevent komisk», «løssluppen»eller «fantastisk».
Ordet burlesque betyr egentlig opp-ned,
og sjangeren handler ofte om å snu sosiale normer på hodet.

RÅSKINN STYRKE
Dette er en ren styrke time med stang. Her vil dere bli loset gjennom hele kroppen og du velger selvsagt hvor mye du legger på.
En time du får styrket hele kroppen.